onsdag 8 september 2010

Kaos i klassrummet

Idag blev det kaos.

Dagen började bra men sedan hade någon ansvarig glömt att informera alla klasser var de skulle vara och i vilken grupp de tillhör. 1orna har inte delats in i sv och sva förrän nu. Jag kom på det på mentorstiden och fick släppa min klass för att springa runt i alla byggnader och dela ut information. Strax därefter var det dags för mig att ha min 1:a för första gången.

Det blev kaos!

29 elever fyllde rummet och 6 av dem gjorde allt för att störa. Jag var inte redo för det. Jag var inte rustad för det. Jag hade inte alls väntat mig detta. Jag blev en dålig lärare. Kunde hålla ordning i klassrummet. När passet var slut bröt jag ihop.

Jag blev såå ledsen. Mest för att jag blev så tagen av situationen och inte agerade som jag förväntar mig av mig själv. Har fortfarande svårt för att veta hur jag ska rusta mig för den gruppen i morgonbitti. Det känns jobbigt.

Jag var och simmade 1400m och då kändes allt lite bättre. Men jag söker lugnet i mig. Jag har svårt att hitta det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars dej vilken dag. Kasta nu den här dagen bakom dej. Du har erfarenhet och kan fokusera. Du fixar det här. Du har metoderna. Det blev bara för mycket i dag. Kram gerd