torsdag 2 september 2010

Höst?

September månad och det känns som sommaren tog tvärstopp redan vid skolstart.

Höst är underbart! Jag älskar att få plocka fram stickade plagg ur garderoben och ta på sig jeans. Men jag börjar redan så smått tänka Spanien till nästa år. Hm... jag ska leva i nuet och inte styra upp min värld i almanackan, men Spanien är speciellt. Det är min morot, min drivkraft och mitt livsnjutarmål. Får jag bara högen med flygbiljetter så är jag lugn. Nu i september brukar de släppa nästkommande sommars biljetter och jag är beredd att hugga en hög. Familj och vänner, häng på ni också!

Vi håller på att aklimatisera oss till vardagen och rutiner men har fortfarande en bit att jobba på innan det rullar på utan komplikatoner. Nu har dottern fritidsplats igen och det underlättar lite mer i planeringen. Nu kan hon få en fast tid att bli hämtad på av någon av oss.

Y-sonen verkar klara av sin skolstart riktigt bra. Han verkar nöjd och glad om dagarna. Han har gjort ett perfekt val att gå på en liten skola där alla ser varandra och ingen villar bort sig i djungeln med ändrade scheman, byten av lokaler, lärare i mängder och trängas med tusentals andra elever. Tyvärr tampas ä-sonen med detta. Detta läsår igen! Det är jobbigt även om man är en andraårselev och hittar bland lokalerna. Det kostar för mycket energi som skulle kunna användas till studierna.

Jag har fortfarande ingen mobil men tycker faktiskt det är riktigt skönt.

1 kommentar:

Ine Henriksen sa...

Ha en riktigt fin kväll!