torsdag 12 augusti 2010

sista semesterdagen

Nu är den sista semesterdagen här. Det känns inte så länge sedan det var den 19 juni då jag började min ledighet. Vi har lyckats fylla ledigheten med mycket mys, skratt, sol, bad, grillning, shopping, blåbärsplock, goda vänner, djupsnack, allvar, blommor, resor, trevliga möten, sköna kvällar på uteplatsen, simning, cous cous, ben&jerry-glass och jag har funnit med mig själv igen och vi i familjen har kommit varandra mycket närmare.

Det finns fortfarande en del som vi inte hann med denna ledighet, men livet fortsätter ju så vi har all möjlighet att hinna med med fler roligheter.
Sommaren är ju inte slut ännu och efter sommaren kommer det en höst med möjligheter. Bara nu i augusti har jag 2 kräftskivor som jag ska på, 2 födelsedagar att fira i familjen, Halmstad-weekend med mannen då vi ska på Roxette och andra fester vi ska på.

Livet är underbart!

Som ni läser så mår jag mycket bättre idag. De senaste dagarna var så ångestladdade, smärtsamma och deprimerande att jag blev riktigt rädd. Men nu hoppas jag att balansen i min kropp har återfunnit sig och att det är ett avslutat kapitel.

Men det finns ingenting ont som inte har något gott med sig. Jag har underbara vänner och familj (ja jag har sett att ni har försökt att nå mig, men sonen hade låst in telefonen i sitt rum och sov som en gris, så jag kunde inte svara) som har stöttat mig och tänkt på mig.

Hahaha, i skrivande stund ringde det på dörren. En dam från Jehovas Vittne ville bara tala om för mig att livet är inte slut om jorden går under. Nä, det är ju det jag säger!!! Halleluja!

Igår när allt kändes för hemskt hände 2 saker samtidigt som fick mig att le och bli glad igen. Jag fick ett meddelande i min blogg från AnnaSv, där jag ser att det finns en medmänniska, som jag bara känner via bloggen, räcker ut en hand och bara ger styrka och samtidigt ringer min kära vän P och bjuder oss på middag till 2 timmar senare. "Hoppa in i duschen, ta på dig något fint och kom hit med din familj", sa hon. Kvällen där blev fantastisk. Vi var 2 familjer till som var där och åt och drack och satt ute tills sena kvällen och bara hade det roligt. Det var 15 barn och ungdomar (Ja, det har blivit så många nu när flickvänner också är med :)) så de hade också trevligt.
Nu ska jag till mannens jobb och göra frågor till årets tipspromenad till barnen i vårt område. På söndag är det dags igen för Barnens dag, en rolig lekdag som vi anordnar till alla barnen på vår gata. Det blir tipspromenad, lekar, ansiktsmålning, ponnyridning och gratis korv med bröd och godisregn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att läsa din bloggi dag. Stor jättekram.Gerd

AnnaSv sa...

Hej Malin! Vilken positiv energi du sprider! Härlig inställning, verkligen!

Hoppas du har det bra på jobbet idag och får tid till många småsamtal med kollegor över lite kaffe. Man behöver en mjukstart! ;)

Jag önskar dig en underbar höst med din fantastiska familj och härliga vänner!

Kram,
AnnaSv