måndag 30 augusti 2010

fortfarande utan mobil

Jag har fortfarande ingen mobil sedan jag tvättade den i tvättmaskinen och äldsta sonen har inte heller sin ännu. Personligen tycker jag att det är mer skönt än frustrerande att inte kunna nås eller nå ut till folk. Jag kan tycka att det är ganska skönt att planera i god tid och sedan gäller det. Men barnen är inte fostrade att kunna planera märker jag, så det är nyttigt för dem också.

Det är skönt att ha hela morgondagen färdigplanerad när man går och lägger sig. Men det är stressande dagen efter om inte de andra håller vad man avtalat och inte dyker upp eller vad det är. Men när det fungerar är det häftigt.

Idag har jobbet rullat på som vanligt och fastän både jag och mannen var jättetrötta när vi kom hem satte vi direkt igång med att laga middag och röja i köket. Idag blev det lasagne och sallad.

Nu när dottern skulle gå och lägga sig kom hon på att det var fotografering i skolan i morgon. Stön! Nu står hon i duschen och tvättar håret i stället och får torka det innan sängen.

Inga kommentarer: