torsdag 15 juli 2010

sommarnatt

Nu sitter jag ner för första gången för mig själv denna dag. Det är mitt i natten, 00.35. Ytterdörren står på vid gavel och alla fönster på ovanvåningen är öppna så mycket det går. Det börjar bli svalt inomhus.

Dottern har precis somnat, mannen sa precis godnatt, turtur-duvorna ligger i sängen och tittar på film och äter ben&jerry-glass och ä.sonen är på väg hem.

Jag älskar lugnet när jag är själv. Känner just nu att det var länge sedan sist. Det blir så när alla är lediga. Men jag har inte behövt det heller, så nu njuter jag bara av att det har blivit så.

I morse när jag gick ner så hade flickvännen dukat fram frukosten och ställt i ordning på uteplatsen och det doftade nygjort kaffe. Underbar start på dagen!

Vi var på stan och tittade in på fiket som ä.sonen jobbar på. Vi blev bjudna på glass. Därefter handlade y.sonen nya skor på Stadiumrean. Vi hann in och titta lite på några reor till och jag fyndade nya gympakläder till dottern.

Vi åkte hem och käkade varm korv med bröd och jordgubbar med glass. Badväskorna var redan packade så efter maten bar det av till badet.

Efter badet och efter duschen åkte vi till pappa och hans fru och åt grillat tillsammans med min bror och hans familj. Vi hade en underbar kväll utomhus med god mat, gott vin, trevligt sällskap och skönt väder. Härlig sommarkväll!

1 kommentar:

AnnaSv sa...

Visst är ensamheten ljuvlig när man behöver den? ;)

Vilekn härlig dag ni verkar ha haft!

Tack för ditt svar i min blogg!

Kram,
AnnaSv