söndag 16 maj 2010

packdag


Igår och idag går mina traderaauktioner ut så denna dag gå till att packa en hög med paket. Det mesta blev sålt den första omgången. Skönt! Lite pengar att sätta in på spanienkontot

Igår hade vi gäster. Trevligt!

Jag och mannen var på systembolaget och handlade på förmiddagen. Det är så sällan vi är där men det känns så lyxigt att gå omkring bland hyllorna och plocka på sig några flaskor. Nu var det ganska tomt på hyllorna för just den butiken ska stänga om en vecka, för vi ska få ett nytt stort fint systembolag, som öppnas på tisdag om 8 dagar.

Hemma igen hade vi delat upp uppgifterna. Jag stod för bak och mat medan mannen stod för städningen.

Jag bakade focaccia-bröd med rosmarin och salt på, som vi hade till lasagne och sallad och rött Rioja-vin. Till dessert åt vi kladdkaka som jag bakade när brödet jäste med färska jordgubbar på och grädde till och kaffe. Gott och enkelt!

Idag ska vi grilla.

Inga kommentarer: