måndag 5 april 2010

Annandag påsk

Idag har det varit ytterligare en skön dag.

Dagen började med läsning för dottern ur Tsatsiki och farsan. Lång frukost på det. Vi bestämde oss för att åka och se på lite konst detta års konstrunda.

Jag ville se Carolina Gynnings utställning som hon hade tillsammans med sin mamma. Stora konstverk med mycket fina färger men motiven var alldeles för mörka, dystra och destruktiva för att jag skulle vilja ha dem upphängda i mitt hem. Nu behövde jag inte tänka tanken på var jag ev skulle hänga hennes tavlor i mitt hem. De billigaste kostade bara 6ooo kr och de som är på bilden gick på 49000. Jag räknade snabbt ut att hon hade tjänat lika mycket denna helg som jag gör på ett helt år. Jag kanske ska bli konstnär!

Vi åkte till 3 ställen till men vi kom inte hem med någon konst i år.

Lugn kväll med ishockey på tv för mannen. Jag och dottern läste ut Tsatsiki-boken och det visar sig att vi inte har nästa bok, så i morgon ska vi till biblioteket och låna den boken.

När dottern hade lagt sig tittade jag på de 4 Saltö-avsnitten som gått på SVT, på svt-play.

I morgon har vi en extra ledig dag. Barnen har studiedag. Skönt!

Inga kommentarer: