onsdag 31 mars 2010

Oj redan mitt i veckan!

Livet och påsklovet rullar på i racerfart. Jag försöker ta det lugn, fånga ögonblicken, bara göra saker för min skull och delegera uppgifter. Nu är det ju inte så att mina barn hoppar på alla delegeringar med glädje men de försöker i liten skala hjälpa till ibland. Jag får väl vara nöjd med det lilla.

I måndags var jag på terapi. Verkligheten känns lite tung. Det är svårt att stå i ett vägskäl och inte veta vilken väg jag kan/får/bör ta. Jag måste lära mig att tänka på mitt välbefinnande. Det går inte alltid hand i handske med det lättare valet. Just nu ställer jag mig frågande till om min arbetsplats verkligen vill ha mig kvar till det pris det kommer kosta dem? Om inte, var tar jag vägen då?

I går var vi, jag, mannen och yngsta sonen, på BUP och fortsatte ADHD utredningen. Det blir fler möten där innan diagnos. Men det är såå skönt att det rullar på med en hastighet nu.

Vi var också på banken och beställde bankkort och leg till sonen. Nu ska han bli ansvarig för sina egna klädinköp och ta ansvar för sina pengar. Det kommer han klara galant. Han har ett ekonomiskt sinne.

Gårdagen fortsatte med besök av min kära kollega J som jobbar på annan skola med sin dotter. Flickorna lekte jättebra och vi fick möjlighet att prata. J är så klok och har en oerhörd förmåga att sätta sig in alla möjliga situationer. Jag får så mycket bra från henne när vi pratar.

Dagen var såå trevlig men oj vad trött jag var. Låg i soffan och tittade på "Sommaren med Göran" med dottern och mannen. Mys! Kul film!

Idag blir det baka bröd och betalar räkningar. H kommer till mig i eftermiddag och då ska vi gå en promenad. Härligt!

1 kommentar:

AnnaSv sa...

Det är många tanakr som måste tänkas. Många vändor fram och tillbaka men till slut kommer du komma fram till hur du ska göra/leva/arbeta för att må bra. Låt det ta sin tid.

Skönt att ni får bra hjälp på BUP, förresten!

Glad Påsk till dig och din familj!

Kram,
AnnaSv