torsdag 25 mars 2010

Min framtid beslutad

Igår var jag på möte med fk, läkare, personalavdelning och chef. Mötet handlade om hur och när jag ska in i arbetslivet igen. Allt handlade om hur lagen och reglerna på fk handlade om och inte så mycket om hur jag passar in i detta regelverk. Det var mycket pratande över huvuvdet på mig men personalavdelning, läkaren och chefen jobbade hårt på vad som var bäst för mig medan fk körde sin linje. Det var ett förhandlande hit och dit och när de tyckte att de hade fått ihop den bästa planen för mig så klubbades den. Klart att jag blev tillfrågad om vad jag tyckte, men allt var så snurrigt och jag blev så trött så jag hade svårt för att hänga med. Det var först hemma som jag ifrågasatte en del men då var det så dags.

Min läkare och jag tror inte att jag kan jobba heltid denna termin men sedan har vi ju ett sommaruppehåll och det är svårt att säga hur mycket jag orkar till hösten idag. Enligt regelverket måste jag vara tillbaka på 100% senast den 23/11. Så nu trappas min arbetsförmåga upp under sommarlovet, då jag inte jobbar. Konstigt!

I vilket fall börjar jag den 1/6 och ska börja på 25%, den 1/8 går jag upp till 50%, den 1/9 75% och den 1/10 kör jag för fullt.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Det kommer gå bra MAlin! Försök att tänk så i alla fall. Vet hur jobbigt det är... Många kramar Maria