söndag 28 mars 2010

Lugn helg

Helgen har varit lugn och skön. Jag har mått bra och jag gläds av att ha varit med alla i familjen. Inga bråk eller utbrott denna helg, inga tonårsutbrott eller tjat. Trevligt och skönt har det varit.

Igår var mannen och jag och stoorhandlade. Nu är skafferiet fullt med roliga nyttigheter som kli, linfrö och solrosfrö och olika mjölsorter till mitt brödbak. Kul! Men det har inte blivit något bakat i helgen. Men vi har plockat från det som ligger i frysen.

Idag har jag bara lämnat hemmet när jag lämnade och hämtade dottern som var på kalas hos klasskompisen.

Jag, mannen, yngsta sonen och hans flickvän tittade på Marley & jag idag. Fin söndagsfilm med sorgliga inslag.

Nu är det sommartid. Det är alltid så konstigt i början när man ska vänja sig till det nya klockslaget. Skönt att vi har påsklov, så vi kan lägga oss när vi är trötta ikväll. Men så ljuvligt det är med ljus kväll!

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

hej!

Visst är han härlig Göran ;)
I morn får du träffa honom och mig LÄNGTAR! Ses i morn!

Kram Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/