fredag 5 mars 2010

gräset börjar synas mer och mer

Nu börjar gräset synas mer och mer och i går sa de på nyheterna att nu är våren här. Fast idag har vi -9 ute så det känns ju inte som man vill ta av sig och sitta ute och dricka kaffe ännu. Men vi har strålande sol. Om jag inte hade haft så ont i min fot så skulle jag gå ut och promenera.

Men foten blir bättre och bättre, jag linkar fram och stryker längs väggarna. Det gör mest ont när jag ska ställa mig upp. Jag har svårt för att dammsuga så jag hoppas mannen tycker det är ok att göra det.

Jag tänkte däremot försöka mig på att baka lite matbröd, rågbrödslimpor och frukostbullar.

Alla barnen kom i tid till skolan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lyckliga ni som har snödroppar! Hos oss bara snöar det fast vi har samma klimatzon som ni. Skönt att foten artar sig.
Kram kusin I

Mindi sa...

Näe men gud nu blev jag avundsjuk. ;) Var bor du någonstanns där gräset har börjat titta fram? Söder över gissar jag i alla fall. :) Här känns det som att det dröjer lääääänge till. Buhu!

Önskar dig en super mysig fredagskväll!

Kram
M I N D I

Madde sa...

Allt väl ??
Mår Axel bättre ?? Fredde sa att han inte var så bra i dag......hoppas han blir "piggare"......kramis Madde