söndag 7 februari 2010

en vanlig söndag

Nu har det börjat! Lördagarna med samling kring tvn för att titta på Melodifestivalen. Det programmet som man kan älska att hata. Vi får njuta, skratta, förundras, chockas, bli upprörda och diskutera i 1½ timme varje lördag. Underbart! I går tyckte jag att det var Dolph som överraskade mest och vann mina poäng. Men klart att vi höll på Ola och Salim Al Fakhir var den som var bäst. Men vad hade Jenny på sig???

Åh vad det är skönt med söndagar, lugnt för alla och t o m lite tråkigt men det är det som är så skönt. Idag ska jag kanske baka matbröd annars gör jag det i morgon. Budgeten är överskriden så nu får jag försöka spara in brödpengarna med att baka själv. I går var vi och veckohandlade och det slutade på 1000kr. Hm nästkommande vecka har vi bara 500 kr kvar att handla för. Det blir tufft.

I går gjorde vi hemmagjord pizza, idag blir det kycklingklubbor med ris och sallad.

Inga kommentarer: