tisdag 19 januari 2010

lugn dag idag

Igår var mannen och jag och valde köksluckor. Det blev luckor i björk. Nu blir jag sugen på att fixa hela köket. Vi har pratat om att måla/tapetsera om i köket och jag vill ha nytt golv. Men om vi ska få det gratis måste vi vänta 2 år. Kanske vi bara kan rolla över med en sålänge färg. Få se vad vi gör.

Jag var också inne på jobbet och pratade med min chef idag. Jag blev så lättad när han sa att han anställer min vikarie hela terminen och när jag känner mig beredd att börja så smått så kommer hon också att finnas med hela tiden. Jag blev såå lättad. Det innebär att om jag inte orkar hela tiden så fortsätter undervisningen för eleverna i alla fall.

Igår kväll damp The Wrestler ner i brevlådan och jag och mannen satte oss till ro i soffan för att se denna kritikerrosade film. Men vi tyckte den var såå dålig. Inget vi rekommender, även om vi blev imponerade av Mickey Roukey spänstighet.

Idag kommer kära H på fika. Trevligt!

Inga kommentarer: