söndag 10 januari 2010

Denna helg slut

Då 5, nu 17

Oj vad denna helg snabbt tog slut men många gånger kändes det som det aldrig skulle ta slut.

I fredags gick jag hem tidigare, för jag mådde inte alls bra. Hade hjärtklappning och kände mig stressad, men jag tog en titt på mitt skrivbord.

Mannen och jag åkte och handlade till helgens kalas. Väl hemma tog jag slut och bara satt i soffan. Vi väntade på att Maria och hennes familj skulle komma vid 21. När de väl kom fikade vi mackor och drack te. Barnen lekte men vi orkade inte så mycket så efter 24 gick vi och lade oss.

På lördagen hjälptes vi alla åt att fixa inför sonens födelsedagskalas. Efter att varit inne hos honom och sjungit för honom. Han tyckte det var såå pinsamt. Vi dammsög, hämtade bord och stolar, dukade, bakade kladdkakor, gjorde gräddtårta, hackade grönsaker och fräste köttfärs. Naturligtvis saknade vi några saker så det blev två ICA-besök också.


Klockan 17 kom gästerna. Vi blev bara 20, 7 st hade hoppat av under veckan. Min bror med familj skulle på 40-års kalas, pappa med fru hade fått kräksjukan och en tonårsson prioriterade annat. Vi åt tacos och drack Sol eller vin sedan drack vi kaffe och åt tårtor och kanelbullar.

Gästerna gick vid 22-tiden och vi bäddade till alla, diskade och bar bort möbler.

Natten avslutades med kortspel med ungdomarna.

Idag har jag bara varit helt slut. Det var mycket jobbigt under lördagen men jag hade mycket hjälp. Men det var för tidigt för mig att ställa till med fest. Det kostade mycket energi, så idag har jag bara varit trött och känt mig mycket labil. Dessutom mår jag såå dåligt över att jag ska till jobbet i morgon. Jag känner mig absolut inte redo för att gå in och möta eleverna. Jag skulle gärna gått in och bara träffat mina elever men att styra upp innehållet i lektionen känns totalt skrämmande. Har jag någonsin kunnat detta? Jag är så nojig inför morgondagen att jag nu i kväll har bestämt att jag stannar hemma för att besöka min doktor i stället.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej MALIN! Tack för en trevlig helg! Det var så roligt att vara hos er. Bra att du pratar med doktorn. Jag VABBAR i morgon. Kram