söndag 6 december 2009

2.a advent

Mina


Leilas


Idag har det varit fart på oss igen. Vi hade bjudit in våra grannar på adventsfika idag och då fick jag ju baka lite till. Det blel Leilas christmas cupcakes. Jättegoda, men jag gjorde inga stora muffins utan små, så man fick ta flera om man ville. Jag bakade också en banankaka eftersom vi åter igen hade bananer liggandes med bruntprickigt skal.

Vi drack glögg till fikat, årets första. Jag är inte så förtjust i glögg så det blir nog inte mer för mig i år. Men mannen och mamma och hennes man gillar glögg så de ska nog dricka det mer i jul.

Jag har också äntligen fått tummarna loss och röjt i dotterns rum. Där var så överbelamrat med saker överallt så hon kunde inte vara där. 5 kassar fulla med "skräp" blev det att slänga när vi hade röjt undan allt. Men nu är det fint.


Inga kommentarer: