onsdag 25 november 2009

julfikat räddat!

Min mamma har räddat julfikat! Hon kan inte tänka sig lussebullar utan saffran så hon har sponsrat mig med saffran. Tack mamma! I går var jag och handlade saffran och nu ska det bli bakat av när det nu blir av.

Just nu känner jag mig faktiskt lite sämre. Hur kan det bli så? Ska jag inte bli bättre och bättre? Minnet sviker mig igen, jag gör konstiga saker som jag inte kan förklara. Jag tror att jag spolade ner mina strumpor igår. Jag hade på mig dem på promenaden men tog av mig dem när jag kom hem för jag klippte tånaglarna. Efter det är de borta.

Jag har sovit dåligt i natt. Känns som om jag bara har sovit med ett öga stängt i taget.

Jag har fått tillbaka den inre oron. Jag oroar mig för allt. Just nu är jag helt nojig över att världen kommer gå under dec 2012. (Ni hör!) Jag är orolig för att läkaren ska säga att jag kan börja jobba den 6 december igen, men som det känns nu kan jag INTE det. Hur ska jag kunna hålla alla bollar i luften?

Allt är motigt. Jag orkar inte göra någonting, fönstrena förblev oputsade igår. Det känns jobbigt att börja baka. Det krävs mycket sol och mycket ansträngning för att få ut mig på promenad. Träningen ligger på vänt.

Och så har huvudvärken kommit tillbaka. Jag har kanske hjärntumör i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla Malin, Ja hur kan det bli så. Det är ju inte lätt att bara vara, när julen närmar sig.Jag tänker på Mumintrollen när de vaknar på vintern och alla runt omkring dom jagar och stressar för julen ska komma. Är det något farligt och man ska ge massa presenter m.m.Att släppa kraven och bara göra det som känns roligt är inte lätt. Men är det så att sjukdommen tar 2 steg fram och ett tillbaka. Jag vet inte men jag hoppas du får den hjälp du behöver. Kram Kram . Jag tror inte världen går under. gerd

Anonym sa...

Några små knep när man inte orkar fixa och städa vid jul.
1. Sätt upp nya gardiner och adventsljusstake eller stjärna i fönstret. Solen skiner inte mycket så här års så det syns inte att fönstren inte är putsade.
2.Lägg på en rödduk på köksbordet och önska dig några fina julblommor av familjen, och vips så är det pyntat och klart några veckor framåt.
3. Nyåkers stora pepparkakor är jättegoda + varm glögg och juldoften sprider sig i hela ditt hem.
Hoppas du får en lugn advent. kram Anna E