söndag 29 november 2009

1:a advent

Och så är det första advent. Tänk att det bara är 4 veckor till jul! Någon julkänsla får jag inte om jag tittar ut. Idag är det 8 grader varmt och sol och mannen tänkte plocka in utemöblerna!!! Det gick inte. Förrådet var redan fullt.

Jag har betalt alla räkningar och fick använda alla sparpengar för att klara av det. Surt! Det gick denna gången men vad gör jag nästa månad när det fortfarande inte har kommit några pengar från försäkringskassan. De sa att de behöver 30 dagar handläggning från det att de fått mina papper till första utbetalningen. Med helgdagarna kring jul så kommer de inte förran till nyår i bästa fall.

Nu kanske jag går tillbaka till jobbet igen om en vecka, så då finns det ett slut på den ekonomiska krisen.

Idag ska vi gå på bio med dottern, Up. Det rimmar säkert illa att gå på bio för pengar vi skulle behöva köpa mjölk och bröd för, men vi har lovat henne så länge så nu gör vi det.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Det gör ni rätt i Malin! Upp är så söt! vI VAR PÅ SPÖKET LABAN IGÅR och luftslottet som sprängdes :) Börja jobba när du är FRISK igen Tänker så på dig. Många kramar Maria