söndag 4 oktober 2009

söndagkväll, snart slut på helgen


Helgen går alltid fort. Så även denna.

I fredagskväll var jag ute med pappas fru G. Vi åt gott och drack vin till. Som vanligt hade vi mycket trevligt. Vi har alltid haft en nära relation. Från första gång jag träffade henne (1982 tror jag att det var) så har jag mer känt mig som en vän än "styvdotter". Vi har aldrig bott ihop. Jag flyttade hemifrån när pappa flyttade till G. Kanske därför som vi har så bra relation. Kvällen gick snabbt och vips så var kvällen/natten slut.


Lördagen gick åt till att skicka vinnarmail till personer som vunnit på mina traderaauktioner. Men vi hade också besök av en ung försäljare som försökte sälja en jättedyr avancerad dammsugare. Specialpris till oss, bara 36 000 kr! Men hon städade bort några fläckar från mattan och soffan. Säkert en jättebra maskin men inget för oss. Nu får ni se upp alla som bor i min närhet, ni kommer också att få ett erbjudande på att få en matta tvättad. Om vi fick ihop 25 par som hon kunde erbjuda sin demonstration (helt utan köpkrav), så fick vi en jätteavancerad vinöppnare.

Idag har packat och skickat paket, lagat en jättegod kycklinggryta, veckohandlat och stykit all tvätt. Det tog 2,5 timmar och det var nästan bara till mannen.

Inga kommentarer: