tisdag 22 september 2009


Än finns det gott om blommande blommor och gröna löv på träden, men jag känner hur hösten börjar komma. Kanske är det dags att plocka undan sommarkäderna som ligger kvar i garderoben och leta fram vantarna.
Vi rensade ut en massa skor i helgen och lade ut på försäljning på blocket. Hoppas vi får dem sålda. Jag har massor med urplockade saker som jag ska lägga ut på försäljning men det tar sin lilla tid men jag lägger ut dem pö om pö.
Nu börjar lärare till yngsta sonen höra avsig och vara tydliga med vad de förväntar sig av sonen. Denna tydlighet har lett till att sonen redan börjat göra en del hemma för att han inser vad som krävs av honom. I kväll ska vi sitta med religion och fysik. Men det bästa är att lärarna ser det vi ser, en glad, harmonisk kille som visar ett större ansvar och initiativtagande denna termin jämfört med förra terminen. (Ja hans klassföreståndare har en bit till att lära om hur hon på bästa sätt når sina elever)
Träningsvärk idag :(
Gjorde ingen köttgryta igår så det ska jag göra idag. Jag kommer hem i lagom tid idag.

3 kommentarer:

Helena sa...

Skönt att allt verkar lösa sig för honom. Hoppas att vi får en vacker höst utan alldeles för mycket rusk och mulna dagar.
Kram

Fotograferande Maria sa...

Här blir det slottsstek idag Kram Maria
(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)
www.mariasdagbok.blogspot.com

anna sa...

"(Ja hans klassföreståndare har en bit till att lära om hur hon på bästa sätt når sina elever)"

På samma sätt som föräldrar har en hel del att lära angående huvudansvaret. Lärare ska lära ut, inte ta över uppgifter från hemmet. Är det skolans "problem" att barnen inte kan ta tydliga instruktioner. Nej, det är det inte. Det ska föräldrarna sköta, men det är förstås bekvämt att skylla allt på skolan.