måndag 17 augusti 2009

Försov mig!


Hur sur start ser jag till att få? Börjar veckan, terminen och läsåret med att försova mig. Som tur är hinner jag nog allt men det blir stressigt. Och så kommer aldrig bussen. Hoppas ni andra får en bättre start på dagen.
8 timmar senare...
Dagen blev inte så hemsk som starten. Phu! Jag har fått träffa min klass och det verkar vara goa, duktiga och studiemotiverade elever jag fått. Allt har rullat på och jag är kanska mör i kroppen efter allt. Ska bli skönt att köra ett träningspass ikväll när jag kommer hem.
Pratade nyss med mannen i telefonen och han berättade att sonen har kommit in på NV-programmet på den skolan som han först inte kom in på. Synd, tycker jag men han jublar. Jag tyckte det var så bra när han kom in på en liten friskola där alla kände alla och där han skulle få så mycket mer direkthjälp om han skulle behöva. Men det viktigaste är att han känner sig glad och förväntansfull.
En sak till. Jag har världens bästa grannfru. Fick ett sms där det stod:"Hej!Läste på bloggen att du försovit dig. Du behöver inte stressa hem. S (min dotter) är här och leker och i kväll blir det hemmagjord pizza och sen badkaret så de är rena och fina till i morgon." Hur många har så fina grannar? Tack Anna!

1 kommentar:

Anna sa...

Du ser allt lite nyvaken ut..;-)