fredag 19 juni 2009

midsommarafton

Det blir inget Tivoli i Köpenhamn idag. Just nu ösregnar och åskregnar det i västra Danmark och risken är för stor att den kommer till östra sidan när vi är där. Kanske blir det dans kring stången, men den börjar inte förrän 17 och då är det risk att regnet är här. Morgonen startade med sol men nu 12.30 är det mycket grått i luften....

Vi hoppas kunna grilla ikväll och käka middag tillsammans med grannarna. Trevligt! Men det får bli efter fotbollen kl 18.

Nu har jag läst ut den andra boken av Karin Wahlbergs Claes Claesson-böcker "Hon som tittade in" och börjat på den tredje "Ett fruset liv". Jag vet inte riktigt vad jag tycker om dem. Ok eftersom jag trots allt läser vidare men de känns lite traggiga och sega emellanåt. När jag har läst färdigt alla Claes-böckerna ska jag äntligen få hugga in i Mari Ljungstedts näst senaste "Den mörka ängeln".

Igår hade vi gäster. Mannens kollega från Stockholm men som nu jobbar i Montenegro och hans fru och dotter. De mellanstannade hos oss på väg ner på kontinenten. Vi grillade, men startade med meoln och skinka, mozzarella och tomat och avslutade med jordgubbar och glass. Det var trevligt att träffas.

Ha en trevlig midsommar!

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Här i Gillbranna har det inte kommit en droppe regn MEN vi saknar er i vårt firande!!! Nu sover pojkarna strax i dubbelbädden. Jag läser den boken nu och har köpt nästa med :) Hälsa familjen Kram Maria

Anonym sa...

Tack till er alla. Det var kanon och nu efter jordbavning, skyfall, bergsras, vagavstangningar, oversvamningar och ett otroligt askovader ar vi antligen framm i ett regningt MNE