onsdag 13 maj 2009

Tråkigheter/roligheter


Tillbaka på jobbet igen. Himla kul att komma tillbaka. Jag möttes med glada tillrop av kolleger och elever när jag dök upp i skolan. Kul! Jag hade på mig min nya blus, som jag köpte igår på Lindex. Jag känner mig jättefin i den.

Idag är sonen på rättegång för misshandeln han utsattes för. Mannen är med honom. Undrar hur han känner sig? Jag har också suttit i en rättegång efter att ha blivit överfallen på en nattklubb, som jag jobbade i, för länge sedan. Jag minns hur rädd jag var för att nämdemännen inte skulle tro mig eller döma mig, jag som var oskyldig. Personen som överföll mig fick dagsböter och skulle betala skadestånd till mig. Naturligtvis fick jag inga pengar i praktiken för det fanns inga pengar att hämta hos den dömde. Jag minns också att jag var nojig länge efteråt om någon kom rent fysikt för nära mig. Sonen verkar däremot inte känna så mycket obehag. Men jag har förberett honom på att det komma i efter hand när man minst anar.

Ikväll blir det kalas. Pappas fru fyller år. Hipp hipp hurra!

Inga kommentarer: