fredag 8 maj 2009

sommar, sommar , sommar

När jag var liten så blommade syrénen lagom till skolavslutningen men nuförtiden har den blommat ut tills dess. Beror det på klimatförändring? I vilket fall, nu är det så vackert ute. Alla fruktträd som blommar och buskar som har slagit ut. Det har visserligen stormat i 2 dagar så många kronblad har blåst bort. Ta en kopp kaffe ute i det gröna och njut! Det ska jag göra snart för om en timme går jag på lunch och helg.

Mannen och jag ska städa, byta däck på bilen, handla, träna och laga god mat ihop hela helgen. Phu!

Idag ska jag och yngsta sonen till Synsam och titta på nya glasögon till oss båda. Jag ska dessutom slå på stort och beställa solglasögon med styrka, något jag har önskat i 10 år. Nu ska det bli av även om det är sinnesjukt dyrt. Notan kommer säkert hamna på 17-18000 för 2 par glasögon, 1 par solglasögon med styrka och 6 mån linser för äldsta sonen. *ryser* Får bli på avbetalning.

Ha en härligt fredag!

Inga kommentarer: