måndag 18 maj 2009

oljat in möbler, besök, grilla


Helgen flög fram som vanligt. I lördags var jag uppe med tuppen och oljade in våra trädgårdsmöbler. Det blev jättebra. Färgen/oljan räckte inte till extrasoffan så jag får sticka in till IKEA och handla en flaska till i veckan.


Mannen var på resande fot hela lördagen då han var i Kristinehamn och hämtade moster och morbror. Under tiden så städade jag, tvättade, bakade jordgubbsrabarberpaj, förberedde middagen och renbäddade i sängarna. Äldsta sonen flyttar in till lillebror denna vecka så att min morbror får bo i hans rum. Mn moster får sova i mannens säng och mannen får soffa i vardagsrummet denna vecka. Alt går att lösa om alla vill.


Klockan 17 kom mannen med min moster och morbror. Så himla trevligt. Det var 5 å sedan de var här senast. Min moster har en så dålig fot så hon har mycket svårt att gå och så ser hon bara med ett öga. Men pigg och glad är hon och hon klagar inte en minut. Men jag inser att det är nog sista gången som de orkar komma till oss och hälsa på.


Lördagkväll var middag och sedan melodifestival. Vi hejade på Sverige men vi tyckte att Norge, Island och Azerbajan också var mycket bra.


I går hade vi härlig sol och tog en promenad på förmiddagen. Vi satt ute och fikade vid de fina utemöblerna och njöt i solen. Innan grillning på kvällen hann vi med ett fikabesök hos min bror och hans familj. Moster och morbror har inte sett deras hus och dotter, så det var ett stort besök.


Idag kommer min svägerska och hämtar min moster och morbror och de får vara tillsammans när jag är på jobbet.


Idag ska dottern hälsa på sin blivande skola en stund. Hon är så förväntansfull!

Bästa vänner!

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Bilder från dotterns hem i min blogg nu :) Att den "slarvmajan" kunde ha så fint!! Kram Maria