måndag 25 maj 2009

måndag, 4 veckor kvar till semester

I helgen tog jag farväl av min dator, snyft. Det har varit många turer hit och dit om jag skulle reparera den eller inte. Den är inte gammal men moder kortet har brunnit sönder 2 gånger inom ett år. Första gången när jag hade garanti men nu när jag inte hade garanti längre så kostar det mig massor. Nästan 5000kr. Mitt försäkringsbolag kunde tänka sig att gå in och betala 1200 kr, men det är fortfarande mycket pengar. Tänk om moderkortet bränns sönder om 4 månader igen! Nu ska jag få innehållet i min dator för en summa på 249kr.



Hoppas grabbarna ger mig tillåtelse att låna deras dator då och då...



Mannen kom hem igår vid lunch. Trött efter allt körande men ändå på hugget för att gå och träna. Vi åkte iväg och körde ett pass. Skönt!



Efteråt var ha ännu tröttare och var sur, gnällig och inte så trevligt sällskap. Men det blev bättre efter lite mat och 2 timmars sömn.


Pappa och hans fru kom och hämtade dottern. Hon ska vara hos dem nu några dagar. Så då passade jag på att sätta mig och läsa och läste en underbar bok, Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap. En riktig feelgood bok som jag läste ut på samma dag. Ett tips till hängmattan i sommar.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Boktips är alltid bra! Tack! Hos oss var bror bara trevlig :) Så roligt att få se honom så ofta nu Kram MAria