onsdag 27 maj 2009

Födelsedag



Igår firade vi min brorsson som fyllde 10. Stora killen! Jag minns det som om det var i går när jag yrvaken, rufsig i håret, nyss ihopad mina myskläder klockan 5.30 på morgonen, entrar förlossningsrummet för att gratulera bror och svägerska. In kommer sjuksköterskan och utbrister:" Åh se farmor är redan på besök!"..... (Jag är 2 år äldre min bror)

Vi åt grillad korv och god tårta. Vi hann kalasa färdigt precis innan den stora åskskuren som kunde dränka vem som helst som var ute.

Förut på dagen hade jag sightseenat mina elever i min hemstad. Då sken solen och vi fick en fantastisk dag tillsammans.

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

ehe Farmor?? Hon hade fel på synen! Jag har blivit tagen för mamma till min 9 år yngre vän och mormor till hennes sån Verkligen väldigt SURT. Här är storm idag :(

Snart ses vi!!!

AnnaSv sa...

FARMOR!? Oj, oj, oj... det måste ha varit fel på henne! Sa du något?

Fin tårta, förresten!

Kram,
AnnaSv