onsdag 15 april 2009

promenad genom stan



Idag har vi friluftsdag. Jag har tillsammans med klassen promenerat en 8 km promenad med lite uppdrag under tiden. Vi har känt på vattnet (kallt!), solat på stranden och byggt sandslott, ätit glass och som sagt promenerat i ett friskt soligt vårväder. Nu genomblåsta och rödkindade har vi skiljts åt och jag sitter och njuter med en kopp varmt kaffe vid min arbetsplats.

Idag ska jag börja rätta några NP som eleverna skrev före påsk. Vi har friluftsdag i morgon också och då ska vi bussas ut i skogen på orientering. Tydligen finns det slingade banor också. Jag tar det säkra före det osäkra och promenerar med klassen där. Hoppas på lika fint vårväder då också! Men då ska jag har kaffe med mig.

Mina elever är inte vana vid så mycket frisk luft på en och samma dag. Men de klagar inte, tvärtom de trivs riktigt bra.

Sonen trivs sådär på sin prao-plats. Det är inte så mycket att göra så dagarna blir långsamma. Men han uppdaterar mig hela tiden med mms.

1 kommentar:

AnnaSv sa...

Ganska ofta slås jag av att lärarjobbet nog är ett av världens bästa jobb. =)