söndag 12 april 2009

Påskdagen

Igår hade vi påskfest med bästa vännerna. Den årliga äggpickatävlingens vinnare togs över av den nya generationen, den yngsta sonen i familjen F vann i år. Snopet för de "stora" pojkarna.

Vi åt naturligtvis massor med ägg, sill och lax. Efter en skön eftermiddag ute i solen med kaffet i handen spelade vi BUZZ med alla vuxna och ungdomar.

På kvällen åt vi god vårkyckling med ljummen potatissallad på nypotatis. Kaffe och baklava till dessert framför Robinson. Därefter skingrades ungdomarna och vi andra spelade BUZZ till 1 på natten.

I dag ska vi till bror och svägerska och fira mamma och hennes man som har och ska fylla 70 i dagarna. Vi ska dricka lite champagne, äta lite småpajer och annat tilltugg till det. Broderna ska grilla och till dessert håller jag på att baka en citronmarängtårta och en kladdkaka.

Mannen och jag ska också hinna med att värma näsan i solen lite. Vi har underbart vårväder!

Mamma köpte förresten en tavla till mig i fredags som jag fick i påskpresent. Vi var på konstrunda och fyndade.

Avslutningsvis vill jag stoltsera att mannen, sonen och jag stod vid dörren till gymet i går när de öppnade. Har aldrig hänt i denna familjen att vi går upp tidigt för att hinna träna. Kul!

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej Malin! Adam ville ringa er igår och fråga NÄR han får komma till sina kusier,,, Han längtar nog lika mycket som mig. Men kl var 23 så jag tyckte inte han skulle ringa. Får man se en bild på tavlan? vad var det för tavla? Kram Maria