onsdag 22 april 2009

harmoni



Detta är det kinesiska tecknet för harmoni. Det är något jag saknar för tillfället, eller rättare sagt har saknat väldigt länge. Jag längtar så tills allt känns harmoniskt igen. Kan det någonsin gör det igen? Jag bor i en familj med 5 starka viljor och önskningar. Problemet är att vi inte riktigt önskar samma saker (konstigt vore annars). Men det är svårt att till harmoni i vårt hus.

Visst finns det små korta stunder av harmoni och det är väl dem jag får lära mig att glädjas åt.

Jag känner mig stressad för så mycket just nu. Tiden räcker inte till någonting. Jag vill vara ikapp på jobbet, ha festen färdig på lördag, vill ha tid till storstädning i mitt hem, sortera bort vinterkläder, sälja gamla sommarkläder, få uteplatsen fixad, fått ihop besparingar till sommarsemestern, fått bilen servad, fått hålet i tanden lagad, handlat sommarkläder till sonen och bara sitta och njuta av en god kopp kaffe i solen. Det mest stressande är att det verkar bara vara jag som vill allt detta i familjen. Hur ska jag orka hänga på alla andras viljor och önskningar när jag inte får ihop mitt eget schema?

2 kommentarer:

AnnaSv sa...

Vad svårt det är. Verkligen. Hur gör man?

Jag brukar försöka fokusera på det lilla. Det enkla. Det som går bra. Fastnar jag i det långsiktiga planerandet och alla "måsten" och "borden" så mår jag uruselt. Långt ifrån harmoniskt.

Lycka till!

Kram,
AnnaSv

Fotograferande Maria sa...

Hej! Det är jobbigt när det är så... Vi har stora planer och beslut som måste tas.. Det tar med energi. Saknar er! Kram MAria