tisdag 24 mars 2009

tisdagstankar

Idag flyter allt på. Så härligt när det bara fungerar. Solen skiner, eleverna arbetar flitigt efter mina instruktioner, kollegerna är trevliga och allt känns bra. Vad ska man då blogga om? Det finns ju två alternativ. 1. inte blogga alls 2. bara babbla på om inget. Som ni märker så babblar jag gärna på.

Jag unnar mig världens dummaste lyx enligt min man. Jag köper ramlösa kaktus och dricker nästan varje dag. Mannen tycker jag är dum som köper vatten när vi bor i ett land med gott vatten gratis. Men det smakar inte gott där jag bor. På jobbet som ligger i en annan stad där är det gott vatten och på jobb dricker jag mellan 1,5 -2 liter om dagen. Men hemma smakar vattnet unk och örk. (jo jag vet att man kan lägga citron, gurkskivor eller annan smaktillsats i vattnet men det orkar jag inte förbereda varje dag.)

Idag ska vi träna igen. Härligt!

Igår lärde sig äldsta sonen att göra stuvade makaroner, jag och mannen åt dock pasta med tonfisksås i stället. I dag är det jag som fixar maten och det blir kyckling med ugnsrostade grönsaker. (som ni märker är en favorit) Kvällen avslutas med Desperate Housewifes.

1 kommentar:

Lasse sa...

Sag till mannen att Coca Cola kostar oxa och att Ramlosa ar definitivt nyttigare an lask.