fredag 6 mars 2009

så var arbetsveckan slut...

... på jobbet vill säga. Än finns det mycket kvar att göra innan jag kan slänga mig ner i soffan och känna mig ledig. Helst ska jag ha hunnit städa så det är fint när mannen kommer hem sent i kväll men jag vill också hinna till min bror och svägerska och gosa med lilla bäbisen. Helst bör jag ha hunnit med två maskiner tvätt men det är kanske bäst att börja med tvätten i morgon när mannen har droppat all smutstvätt i korgen. Helst vill jag hinna med att ha en härlig kycklinggryta klar på spisen.




Jag kan ju ta med fredagskakan till min bror och fika med dem och när jag springer över med dammsugare och golvmopp så kan ju gryta puttra på spisen. Ja vilka problem man har.

Egentligen är det med mina barn (läs tonårspojkar) som jag har problem med. Vi verkar ha helst olika språk fast det låter samma. Men jag säger en sak och de gör något helt annat och de säger en sak och jag undrar vad de pratar om. Fick tröst av min svägerska som sa att det kommer att gå över någon gång.... Tig och lid, rådde hon mig. Jag känner att det är det jag håller på att gå över till den taktiken. Just nu tycker jag bara att de är oansvariga, respektlösa och jobbiga (och de upplever mig på liknande sätt).

I morgon ska jag och mannen gå och träna för första gången, spännande. Undrar vad jag ska ha på mig på fötterna? Jag har inga träningskor som rymmer mina fötter och skoinlägg. Undrar om jag få mycket ont utan inlägg i skorna? Vad allt verkar komplicerat idag....

Marängtårtan som jag bakade i förrgår och tog med till jobbet i går blev i alla fall mycket god. Ingen märkte att jag tappade den utanför skolan. (Som tur vad hamnade den med botten ner på marken. Marängen krakelerade visseligen men det blev värre med det när jag ska upp den). Kollegan som överraskades blev jätteglad. Hon ska bara veta vad som kommas skall.

Ha en trevlig fredagkväll alla vänner!

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Sa jag tig och lid?! Ja det gjorde jag nog. Det funkar faktiskt för bråken blir färre då. Och det vänder jag lovar :) i gymnasiet och snart har du ju en där. Mitt liv är lite koasigt med men det är I mig och jaf tror tig och lid kan funka med,,,, att bråka löser sällan problem. HÄLSA M och H!! Kram Maria

Anonym sa...

Grattis till faster!

Vet du vad jag tycker? Att du ska glömma alla "borden" och "måsten" och jobbiga tonårngar och bara gå och gosa med den lilla bebisen! =)

Ha en härlig fredag!

Kram,
AnnaSv