tisdag 3 februari 2009

En helt vanlig vardag...



...är det idag. Fast ändå inte. Hur är det när det är vanligt? En dag till en annan är ju aldrig helt lika. Jag har gått upp som vanligt 6.15. Jag har klätt mig som vanligt, sminkat mig och ätit frukost. Men som inte brukligt är så har mannen kört mig till jobbet i dag för att sedan fara tillbaka hem och ta dottern till tandläkaren och sig själv till sjukgymnasten. Så vid det här laget har vanligheten redan ruckats.

Jag har haft mina klasser som jag brukar på tisdagen, men två av lektionerna har min lärarstuderande hållt i, ovanligt. På 10 rasten firade vi en 50-åring och fick tårta i stället för tisdagsmackan, ovanligt.

Jag får väl se hur resten av dagen blir, vanlig eller ovanlig?

Vi läser en rolig bok i en av klasserna där man får insikt i hur det är att vara japan. Om allt stämmer kan jag inte garantera men visst känner man igen en del av sina fördomar om hur en japan är. Boken heter Underkastelsens sötma av Amélie Nothomb. Den är roligt och har ett mycket trevligt språk.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Ikväll har jag Me and I party. Nått du vill ha till Sara. Kolla på www.meandi.se Kram!