tisdag 20 januari 2009

landgång


Ikväll var mannen och jag på bomöte i vårt område. För att få dit oss bjöds det på landgång. Tänk att det finns fortfarande. För mig är det 80-tal men gott ändå.
Idag har jag bokat flygbiljetter till dottern, som ska flyga själv till mormor och morfar S. Hon har aldrig varit hos dem utan oss. Nu är hon redo för detta och är full av förväntan. Hon ska vara borta mellan den 5-9 februari. Konstigt för oss att inte ha henne hemma.
Pojkarna var alltid hos mormor och morfar S 1 vecka varje vår. Underbar vecka för mig och mannen som passade på att gå ut och spontanfika mitt i veckan, gå på bio och bara vara med varandra utan barn. När man väl sågs efter en vecka var man så glad igen för att ses och pojkarna hade miljoner saker att berätta. Mormor och morfar anstränger sig alltid till max för att göra vistelsen mycket trevlig för dem. Yngsta sonen åker fortfarande dit några dagar på något lov. Han tycker det är lugnt och skönt att komma hemifrån och så får han full uppmärksamhet av mormor och morfar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mysigt med morföräldrar som bryr sig om barnbarnen och tar sig tid för dem!!