onsdag 7 januari 2009

Börjat jobba igen och bakat

Så var första arbetsdagen avklarad detta år. Det var ok att gå upp trots att jag sovit mycket lite under natten.

Vi hade Igor idrottslärare från dokumentärserien Klass 9A hos oss för 3:dje gången och han kommer 2 gånger till. Han är så bra att lyssna på. Hans föreläsningar går ut på att vi ska höja elevernas självbild och få dem att genom att må bra prestera mer. Men vi går också därifrån med mycket kärlek. Han förklarar hur man ska få ungdomarna till att hitta sin egen förmåga och motivation.

När jag kom hem hade mannen gjort spenatsoppa och kokt ägg som vi åt. (Inte mannen för han tänkte gå och se U23D-filmen ikväll. Men han kom hem snopen, just idag gick filmen 21.30. Surt.

Jag bakade 78 kanelbullar och 2 kladdkakor. Tänkte ha med bild men jag kan inte få dit bilderna idag. Hm!

I morgon börjar grabbarna också i skolan men dottern och mannen är hemma till efter helgen. I morgon får de fixa lite till festen på fredag. Sonen fyller 16 och ska ha släkten på tacos och marängsviss. Vi blir 24 stycken. Trångt men kul!

3 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Vad got det ska bli ;) Göran kan ta ledigt från 16:00 (jag hämtar upp honom direkt) så vi kommer 18:30 Ska vi ta med luftmadrass? kuddar? Eller annat? Kram Maria

malin sa...

Jag ringer dig i kväll när jag vet.Kram Malin

Anonym sa...

Vad spännande att få lyssna på Igor!

Jag svarade i mon blogg men jag jobbar i en förberedelseklass med nyanlända elever som inte kan någon svenska. De är i åldrarna 7-12 år. Vilka åldrar har du?