lördag 13 december 2008

Lucia

Igår bjöd dagis på årets finaste Luciatåg. Jag blev alldeles rörd över de fina barnen när de sjöng så fint och tog detta på största allvar. Efteråt bjöds det på lussebulle och pepparkaka.

Igår hade vi fest på jobb. Det var trevligt men det tog plötsligt slut. Klockan 22 hade alla gått hem utom jag och 4 till. Snopet! Det var trevlig stämning hela tiden men som på en hemlig signal var alla borta. Vi 5 satt och pratade ett tag sedan städade vi och diskade. Mannen kom och hämtade mig kl 24. Men idag var det tacksamt att festen slutade tidigt och att jag var nykter.

Idag har jag kompletteringshandlat lite till dotterns sista julklapp. Gjort en del ärenden och bara gått och strosatstan. Det var trevlig julstämning överallt. Träffade pappas fru som gav oss pappas fina hemmagjorda dörrkransar till mig och min bror.

Fick besked idag att brodern, svägerska och brorsson kommer till oss i jul. Så glad!

Idag fick dottern klubbor i adventskalendern och i går fick hon läppglans.

Efter stan blev jag alldeles matt. Är körig i magen och besöker toaletten för jämnan. Mår pyton! Bäddar ner mig nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig.

Skomakartummen sa...

Grattis du har vunnit lyktan hos mig! Maila mig snarast din adress... sari@eikkala.com
Så hinner paketet med morgonenssändning ;0)

Ha en bra kväll kram sari