tisdag 16 december 2008

jordbävning

I morse hände det. Hela ovanvåningen började skaka och det mullrade utanför fönstret. Först trodde jag ett flygplan flög nära över taket, men då skakar ju inte huset. Sedan trodde jag att det körde ett mycket bullrigt tungt fordon precis utanför husväggen, men då skakar ju inte huset. Dörren till dotterns klädskåp gick upp av sig själv av skakningen. Jag ställde mig i hallen och ropade ner till mannen om han kände något. "Det är jordbävning", svarade han som om det var det mest naturliga i hela världen, "en typiskt jordbävningskakning", förtydligade han sig. Sonen rusade ut ur rummet fullt påklädd (detta har aldrig hänt kl6.20 förrut) han var alldeles uppskakad och gick ner för att se på tv-nyheterna. Snart fick jag ett sms av grannen som undrade om det hade skakat och bullrat hos oss också. 10 minuter senare kom det på nyheterna, en jordbävning från richterskalan 4,5-5.

Hoppas ni alla får en lugn och skafri dag!

1 kommentar:

Kottemor sa...

Usch ja!
Läste hos Maria och vet ju sedan tidigare att du ej bor så långt ifrån mig och Hofterup och här kändes det också rejält!
Hela huset skakade och alla vaknade och undrade vad som stod på!
Jag var skärrad hela dan och hoppas jag slipper det flera ggr!
Hahhahaaha

Tur du hade din lugne man, jag fick inte tag i kärleken min förrens 930 tiden, han hade sovit sig igenom alltsammans;)

Kramar!!