måndag 1 december 2008

helgen som varit


Äntligen kan jag få tillgång till min och andras bloggar. Det är så frustrerande att inte ha tillgång till internet hemma. Jag kan inte läsa på nätet och jag kan inte uppdatera från min värld. Suck! Just nu strider jag med bredbandsbolaget som hävdar att de inte ser något tekniskt fel medan jag försäkrar att jag inte kan komma ut på nätet. Fick just nu ett sms att en fälttekniker ska kontakta mig.... (när då?)
Nåväl, uppdatering!
Fredagseftermiddag: putsade jag alla fönster utom 3. Sparade några till mannen :-). (nej, det blev mörkt och då är det inte så kul att putsa fönster, men mannen tog dem i lördags). Jag satte upp ljustakar i köksfönstret och hängde upp julgardinerna. Tacos tillsammans med alla i familjen. Mys!
Lördagen städade mannen och hängde upp de sista stjärnorna. Jag var på stan och handlade de sista paketen till dotterns adventskalender. Hur mycket folk på stan som helst så jag hann inte andra ärenden på min lista. Jag var tvungen att vara hemma till 16 för då åkte jag och dottern till kyrkan och lyssnade/sjöng in advent. Härligt! Mycket stämningsfullt! Spagetti och köttförssås till middag med nästan hela familjen. (nu är det dotterns önskematlista som startar) Stjärnor på is med familjen. Mys!
Igår sydde jag äntligen en gardin till äldsta sonens rum. Det skulle jag ha gjort redan i somras då vi gjorde om i hans rum, men tiden går och jag sköt det på framtiden.... Men det såg mycket konstigt ut med adventstjärna i fönstret utan gardin så nu finns gardinen där. Vi skulle egentligen bakat idag men vi hade inte så stor lust... Köttgryta med potatis. Mannen packade, han ska vara borta på kurs hela nästa vecka. Wallander och sedan sängen.
Idag händer inget speciellt. Vägning i eftermiddag, brottning med dottern i kväll, fisk, potatis och spenat ikväll.
Var på Indiska i lördags, där finns många fina saker som jag tycker om, t ex guldiga glasunderlägg, alltid massor med fina borddukar som passar i mitt kök som går i grått, vitt och rött och örhängen. (*blink blink* till Erika)
Ha en trevlig måndag!

Inga kommentarer: