onsdag 5 november 2008

trött och Grattis Barack Obama!

Så här trött känner jag mig nu och jag har mycket kvar att göra innan jag kan lägga mig. Det var kaos i min klass idag och det tar på mina krafter också. Dessutom fick jag jobba länge idag, till 18.00 och jag hann ändå inte allt. Ikväll måste jag jobba hemma, upplysningen.


Så här trött kände sig min dotter i morse men nu är hon på väg i säng så hon hinner sova 12 timmar innan morgonen.
Eftersom det blev sent ikväll och jag är så trött så blev det mackefika till kvällsmat. Dock nyttigt rågbröd och nyttiga pålägg.
Så här trött var sonen på sin praoplats MAX, så i morse var han hos syv på skolan och bytte prao-plats. Nu är han på ett dagis i närheten och han tycker det är jättekul. På MAX var det bara tråkig attityd och sonen fick göra allt. Han är inte rädd för att jobba men där kände han sig utnyttjad.


Idag fick vi vara med om ett historisk ögonblick. Barack Obama vann presidentposten i USA och han blir den första svarta presidenten. Det var väl på tiden! Om han sedan är bra för landet eller inte vet jag inte. Är inte så insatt i de amerikanska politikerna.


Inga kommentarer: