onsdag 12 november 2008

stress-onsdag



Stress, stress, stress...

Idag är allt uppskruvat i ett högt tempo och ändå har jag berg med jobb på hög. Möte, lektioner, läxprov, konflikthantering med lyckligt slut, läxprov 2-katastrofresultat och avslutning med 2 timmar långt möte.

Mannen jobbar till 21, äldsta sonen hämtade dottern på dagis. Det var yngsta sonens tur men han jobbade till 17.30 idag. De har tema-vecka och ska ställa upp en kabaré på fredag. Sonen tillhör ljus- och ljudgruppen.

Orkade inte laga middag när jag kom hem eftersom alla barnen hade ätit nudlar. Då blev det rågmacka med paprika och lite 17% ost med en kopp te.

Jag har slutat att dricka kaffe. Hur konstigt som helst. Jag som verkligen har älskat denna ljuva dryck. Jag har aldrig druckit mängder, men kaffestunderna har varit heliga. Helt plötsligt tyckte jag att kaffesmaken var vedervärdig. Finner absolut ingen njutning så nu har jag slutat. Men te dricker jag gärna.

Inga kommentarer: