lördag 15 november 2008

regnig lördag



Äntligen är sonen klar med sin läsjournal. Fastän det var hans arbete så har det känts betungande för mig också. Jag var tvungen att försöka motivera honom och om inte jag tjatade så blev inget gjort. Men nu är den klar och ivägskickad till läraren.

Igår var vi hos M och N. Det var mycket trevligt. Det var första gången som vi var hos dem. Ja, dvs inne hos dem, mer än i hallen när vi hämtar eller lämnar barn. De bodde jättefint. Vi fick god kycklingfilé med mozzarella och pesto och ungsrostade rotsaker, vin. Till efterrät fick vi glass med varma hallon. Jag lärde mig att dricka ett nytt gott te, Friggs gröna te med ingerfära och citron. Det var jättegott. M har också helt plötsligt slutat dricka kaffe. Hon, precis som jag, tycker helt enkelt inte om det längre. Konstigt!

Annars regnar det och är grått och kallt idag. Jag vill plocka fram adventsakerna NU. Längtar efter det mysiga julljusstämning som infinner sig när adventsbelysningen kommer fram. Det skulle vara bra om det blev torrväder nästa vecka så vi kunde ställa in utemöblerna. De står fortfarande ute trots att det är november. Men när de skulle in då blev mannen sjuk i rosfeber. När väl sommaren är inplockad kan jag ställa in julen.

Ikväll blir det kycklingklubba med ris, sallad och barnen fick aldrig glass i går så vi kör en repris, glass med varma bär.

Nu ska jag byta i tvättmaskinen!

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Det lät gott :) Jag ahr serverat köttfärsås och spagetti vid 11:30 (ja vi var uppe TIDIGT) och nyss åt vi kassler med "massa gott" i ugn och ris. Utmaninar i december? Har jag det? ;) Kram Maria