onsdag 29 oktober 2008

Lyckligt lottad

Jag vakande i morse av ett sms från mannen som berättade att Sterling hade gått i konkurs och att alla som hade betalat biljetter till framtida resor inte får tillbaka ett öre. Fruktansvärt för alla drabbade och vi undrar vilket flygbolag dotterns lärare ska flyga hem med i veckan. Hon är i Barcelona och risken att hon har reser med Sterling är stor. Hoppas inte.

Men om vi hade gjort som vi brukat de sista 5 åren så hade vi köpt sommaren semesterbiljetter till Spanien redan. Jag hittade en mycket billig biljett till oss för 7ooo kr tor, men fick en så stark känsla att jag inte skulle handla någon resa. Jag pratade med mannen och sa att vi inte ska resa utomlands nästa år för det känns inte rätt. Han tyckte det verkade dumt men protesterade inte jättemycket. Jag kunde inte själv förstå varför jag tog detta beslut för samtidigt kände jag en sorg över att inte komma till Spanien nästa år.

I morse trillade bitarna på plats då jag förstod varför jag fick så starka onda aningar när jag skulle handla. Tack, säger jag, till min känsla. Nu kan jag bara glädjas åt att vi åker till Gotland hela familjen i stället.

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

HEj! TACK för senast! Hur går det med sonens pluggande? Har varit på samtal med min SKOLSON idag. Det gick bra :) 10 besökare IDAG ;) Kram Maria

Anonym sa...

Hej!
Tack för att du tänker på mig.
Kram