fredag 26 september 2008

Äntligen fredag!

Phu, suck och stön!

En arbetsvecka är avklarad och jag har överlevt. Mannen jobbar utomlands och det märks att han gör någon nytta när han är hemma. Jag har inte bara dubbelarbetat denna utan trippelarbetat. Nästan så att man bockade av dag efter dag innan man slocknade inför natten.

Det har ändå inte hänt så mycket denna vecka.

Måndag; äldsta sonen blev knockad av en klasskompis över näsbenet, som tur var bröts den inte. Nu har han en grön blå svullnad mitt i ansiktet men det gör inte ont längre. Fast om A hade fått välja själv hade han valt smärtan framför grön/blå näsa.

Dotter åkte med kompis till brottningen.

Tisdag: Packade traderavinster och skickade vinnarmejl. Allt flöt på som vanligt tills jag hade somnat. Först ringer A kompisar mitt i natten och väcker mig också. Somnar om igen, yngsta sonen kräks, somnar igen vaknar av att dottern trillar ur sängen, son sover i mannens säng när han är borta. (Tur var det för annars sover hon i loftsäng...)

Onsdag; Röret under badkaret lossnar och jag får inte dit det. Översvämning i hela badrummet när vi duschat. Suck! Men yngsta sonen har fått färgen tillbaka i ansiktet. (hm en blekvit son och en blågrön...snyggingar!)

På jobb brakade det loss i min klass och jag fick lägga ner tid och kroppstryka på att häva en rad slagsmål i klassrummet, när jag tyckte att jag hade allt under kontroll startade allt upp igen. Utan att förstå själv vad jag gjorde, ställde jag mig en stol mitt i rummet och skrek rätt ut i rummet. Allt bråk avstannade och de undrade vad jag höll på med. Då kunde vi reda ut med samtal och vi hade en 60 minuters bra och lugn lektion) Efteråt var jag alldeles slut! Jag har en mycket märklig grupp i år, sargade, märkta ungdomar men riktiga kämpar på ett mycket starkt vis. De vill överleva och vill lära sig men de har så mycket med sig i bagaget som bubblar upp hela tiden. Jag måste ha alla tentakler ute hela tiden.

Torsdag; Kom hem en timme före hämtningstiden på dagis. Vrålstädade badrum, sovrum och hall på ovanvåningen. Hämtade dottern och hennes kompis. Brottning. Äldsta sonen fixade kvällsmat: korv med bröd. Dottern var mycket trött idag. Promenerade 8 km med dagis idag och sen avsluta kvällen 1,5 timme brottning tog på krafterna.

Idag hämtade jag dottern kl 12.15 och vi handlade god fika. Städade nedervåningen. Vaktmästaren hade fixat badkarsröret. Hämtmat. Pojkarna ute. Tv-mys med dottern.

(Mannen ringde idag. Han var på Madonna konsert igår! Lyckans ost! Det hade varit mycket bra , sa han)

Ha en skön fredagkväll!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilken vecka! Låter som om du skulle vilja byta med mig i helgen och åka på spahotell...

Anonym sa...

VA :O fick axel stryk ? VARFÖR

Josefin sa...

Hej! Oj vad jobbigt! Jag minns hur det var när jag var ensamstående med 4 barn och ryyssseeerrr. Skönt att han kommer hem snart då. Hur är det med näsan nu? Jag är på tjejhelg och njuter! Kram / Maria

Ps: Kan du inte ta bort bokstavverifieringen? så jobbigt,, Ds

Josefin sa...

Det är MARIA som skriver men blev tydligen min väns blogg som skrev. Hon jag är med i Lysekil. Sorry! Kram igen Maria som pluggar dricker cider och äter ostbollar

Anonym sa...

Vicken vecka! Tur att du ar vardens basta mamma. Det kanns ocksa skont att jag ar lite saknad ui alla fall.

Anonym sa...

Stackars dig!
Jag kan se dig framför mig på stolen, skrikandes i klassrummet. Fniss...
Kram Helena