fredag 8 augusti 2008

Städa, handla, grilla och chilla

Så ser schemat ut idag. Vi får dotterns bästa kompis familj på middag ikväll och då måste jag städa, handla så vi kan grilla och chilla ikväll.

Jag är en mycket lat person och gör allt vad jag kan för att komma undan städningen, trots att jag vet att det faller tillbaka på mig själv till slut i alla fall. Om jag inte städar så gör ingen annan det heller, inte i dag i alla fall... för mannen är på jobb och kommer inte hem förrän strax före middagen. Men ibland överraskar jag mig själv och får gigantiska ryck och då mina vänner händer allt med buller och bång. Jag kan ta ansvar och jag är mycket duktig på att beräkna hur lång tid allt tar och sätter inte gång förrän det är absoluta sista minuten. Då gäller det att inget oplanerat kommer emellan för då rasar allt...

Detta med att blogga är helt nytt för mig men det visar sig att det är det inte för många ute i cybervärlden. Igår letade jag runt lite bland bloggar, mest för att hitta inspiration till min egen blogg. Jag häpnade över vad många duktiga bloggare det finns och vad mycket kreativitet det finns. (Kära svägerka! Jag håller på att skriva en lååång lista med saker jag vill lära mig inom bloggvärlden och Internet Men min kunskap är så begränsad och jag vet att du kan. Får jag gå på kurs?)

Jag håller på att fila på min presentation. Det svåra med den är att man ska tala om vad man är intresserad av och jag har så svårt att svara på den frågan. Jag tycker om mycket men håller inte på med någon hobby. Jag tycker om att baka, laga mat men inget som jag utvecklar till en konst. Jag tycker om att sticka, virka och brodera men det har jag inte fått tid till sen barnen började gå. Jag älskar alla inredninsprogramtv och drömmer om ett litet sommartorp där jag kan få inreda och frossa i shaby chic och rosa rosor. Tyvärr har jag en man som hatar allt vad inredning och hantverk heter så detta kommer aldrig bli. Jag älskar litteratur och film. Jag samlar på människoöden/berättelser. Jag fascineras otroligt att människors livsberättelser. Ja, vi får väl se hur presentationen blir...

Nu måste jag göra lite nytta!

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Klart du får KURS!! Maila mig:)eller KOM HIT EN HELG!! Kram Maria