söndag 10 augusti 2008

semestern slut

Ja ha så var detta sommarlov slut. Detta år känns det t o m i luften, i vädret. Tog sommaren också slut?

Helgen har lunkat sig sakta fram. Vi hade trevlig middag med dotterns kompis familj. Och yngsta sonen fick också besök av bästa kompisen som fortfarande är kvar. Det har varit datorförbud hos oss i helgen så sönerna har hittat sina Magic-kort och de har spelat hela helgen. Tänk vad roligt man kan ha utan dator:-).

Jag har städat lite mer, sorterat lite mer och lagat mat. Ja det känns som att jag har väntat på att få gå och jobba i morgon. Det ska faktiskt bli kul. Nästa vecka kommer att mjukstarta med måndag-egen planering, tisdag-onsdag: kick off på annan ort och torsdag-fredag: egen planering. Jag hoppas att jag inte blir uppbunden i för många olika grupper utan att jag kan sluta tidigt på måndag, torsdag och fredag. Barnen har fortfarande sommarlov i 10 dagar så det känns bra om jag kan komma hem lite tidigt.

Dottern ska hälsa på hos morfar och hans fru måndagkväll till ev onsdag eller torsdag, får se hur länge de står ut med varandra. Hon är förväntansfull men också lite orolig. Hon har aldrig varit borta själv. Hennes bröder var mycket borta när de var 6 men så hade de alltid varandra och var trygga i det. Om jag och mannen ska göra något nu för tiden och vi behöver barnvakt så är dottern van vid att bröderna passar. Men nu ska hon iväg på semester. Hon har redan beställt morfars köttbullar med svampsås. Inte visste jag att hon tyckte om svampsås.

Helgen avslutades med biobesök. Mannen och jag var äntligen och såg Mamma Mia. En riktigt GLADfilm. Jag var alldeles varm i hjärtat av lycka, kärlek och glädje när jag kom ut ur biografen.

Ha en bra arbetsvecka eller fortsatt trevlig semester!

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Hur var första arbetsdagen? I dag har jag fått träning på recept. Kul :)